ODKRYJ Z NAMI TAJEMNICE I ZAGADKI MIASTA – gry miejskie, podchody, kreatywny wypoczynek

Zapraszamy na wyjątkowe wakacje – wakacje z widokiem na miasto!Zapraszamy dzieci w wieku 8-12 LAT

Każdego dnia na dzieci czekać będzie mnóstwo wspaniałej zabawy, kreatywny wypoczynek połączony z aktywnym zwiedzaniem Gdyni i Gdańska w postaci gier miejskich z licencjonowanym przewodnikiem Agnieszką Mencel, warsztaty plastyczne z Agatą Półtorak, zajęcia wokalne z Krzysztofem Majdą, a przede wszystkim duża dawka pozytywnej energii i dobrego humoru.

Koszt turnusu: 499 zł/osoba, uczniowie Kompasu i Port Art/zniżka dla rodzeństwa 450zł/osoba

W cenę wliczone zostało:

  • zwiedzanie pod opieką przewodnika

  • obiad

  • opieka pedagogiczna w godz. 8.00 - 16.00

  • przekąski, napoje

  • ubezpieczenie NW


I TURNUS 26.06 – 30.06 codzienne wycieczki, plastyka - ZAPISY ZAKOŃCZONE

II TURNUS 03.07 – 07.07 codzienne wycieczki, plastyka - ZAPISY ZAKOŃCZONE

III TURNUS 10.07 – 14.07 codzienne wycieczki, plastyka

IV TURNUS 17.07 – 21.07 codzienne wycieczki, wokal

V TURNUS 24.07 – 28.07 codzienne wycieczki, wokal -


Maksymalna ilość dzieci w grupie 10. Ilość miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy. Rezerwacja miejsca możliwa po wcześniejszej wpłacie zadatku w wysokości 100 zł Przelewem na konto.

Jednocześnie organizator zastrzega sobie prawo do anulowania turnusu w przypadku nie zebrania się wystarczającej liczby osób. Zapisy przyjmujemy do 10.07.2017r. 

OPIS ZAJĘĆ:

   WYCIECZKI: Niezwykłe i aktywne poznawanie Gdyni i Gdańska w formie gier miejskich i podchodów dostosowane do potrzeb i zainteresowań uczestników. Z przyjemnością zaprowadzimy dzieci tam, gdzie rzadko bywają nawet mieszkańcy, pokażemy oryginalnie zachowane zabytki,  opowiemy tajemnicze historie. Unikając nudy proponujemy podczas zwiedzania gry miejskie, które będą doskonałym uzupełnieniem spaceru i pozwolą na aktywizację uczestników. Gry poprowadzi licencjonowany przewodnik miejski Agnieszka Mencel (http://www.mericurius.pl).

Poglądowy opis i scenariusze  gier:

Gry polegają na odnalezieniu w wyznaczonym terenie odpowiedzi na zadane w kartach zadań pytania, bądź na rozwiązaniu zagadki w oparciu o otrzymane wskazówki. Niektóre gry wymagają wykonania konkretnego zadania (np. ułożenia symbolu lub zdobycia potrzebnego przedmiotu od wyznaczonej osoby). Uczestnicy nie muszą posiadać żadnej konkretnej wiedzy historycznej, przyrodniczej. Nie muszą także znać terenu, na którym rozgrywa się gra. Wystarczy jedynie spostrzegawczość, logiczne myślenie i orientacja w terenie na podstawie mapy.
Wszystkie gry zostały napisane w oparciu o istniejące obiekty w terenie (zwłaszcza zabytkowe), prawdziwe wydarzenia lub postacie z historii, ale fakty łączone są swobodnie i dostosowane do fabuły danej gry.

MIASTO: GDAŃSK

TAJEMNICA ULICY MARIACKIEJ
Forma: Gra przygodowa
Zasięg gry: ulica Mariacka w Gdańsku
Czas trwania: ok. 1 godz.

FABUŁA: Dawno temu istniała niewielka wyspa, na której wznosił się zamek potężnego władcy. Okrutnik i chciwiec gnębił poddanych, gromadząc w swym zamku wielki skarb. Jednej nocy, podczas straszliwej burzy, piorun uderzył w zamek a cała wyspa zapadła się w wodę. Podobno raz na 100 lat wyspa wynurza się i śmiałek, który na nią dotrze może zabrać ze sobą skarb władcy. Po wielu latach pewien zdolny kamieniarz postanowił zdobyć skarb. Udało mu się odnaleźć Bursztynową Wyspę, a swoją przygodę i wskazówki dla przyszłych zdobywców wyrył na przedprożach najpiękniejszej gdańskiej uliczki.
Uczestnicy gry odnajdą wskazówki i dowiedzą się, kiedy wyspa ponownie wynurzy się z wody.

SEKRETY GDAŃSKICH KAMIENICZEK
Zasięg gry: Główne Miasto Gdańsk
Czas trwania: 1,5 godz.

FABUŁA: Uczestnicy otrzymują kartę zadań ze zdjęciami elementów architektonicznych, które należy odnaleźć w określonym na mapie rejonie oraz odpowiedzieć na zadane pytania. Zebrane litery utworzą hasło finałowe. Wygrywa drużyna, która pierwsza wykona zadanie. Zabawa kształtuje spostrzegawczość, orientację w mapie i przestrzeni miejskiej oraz pozwala dostrzec wspaniałe elementy, ornamentykę i zdobnictwo gdańskich kamienic

OLIWSKA ZAGADKA
Czas trwania:podczas zwiedzania obiektów z przewodniczką, dostosowane do Waszej grupy, ok. 2 godz.
miejsce: Archikatedra w Oliwie z Parkiem

FABUŁA: Gdzie rośnie najstarsze drzewo w parku,  dlaczego organy oliwskie są tak słynne, czy słoń może mieszkać w klasztorze oraz skąd się wzięły karpie na wigilijnym stole? Wiele tajemnic skrywają mury kościoła i klasztoru. Podzieleni na małe drużyny – 2-3 osobowe uczestnicy gry wsłuchując się w opowieść przewodnika, poszukają odpowiedzi na wiele pytań. Wykonają także zadania zręcznościowe i logiczne. Dzięki temu, współpracując ze sobą, odkryją tajemnicze miejsce w Parku, dokąd zaprowadzi ich przewodniczka po wykonaniu zadań.

MIASTO: SOPOT

KLEJNOT  HRABINY
Forma: Gra przygodowa
Czas trwania: ok. 2 godz.
Miejsce: Sopot, okolice ul. Bohaterów Monte Cassino

FABUŁA:  Bogata hrabina Rosenkreutz przybyła do Sopotu wraz ze swoją pokojówką i szoferem oraz skrzyneczką ze wspaniała kolekcją biżuterii. Wśród precjozów był także legendarny błękitny diament zwany Dar Niebios. Jednej nocy, gdy hrabina bawiła się na balu kapitańskim wydanym w Grand Hotelu, diament zniknął.
Uczestnicy gry zostaną detektywami i rozpoczną śledztwo. Ich zadaniem będzie znalezienie złodzieja i klejnotu.

MIASTO: GDYNIA

SZYFR AGENTA
Forma: Gra przygodowa
Czas trwania: ok. 2 godz.
Miejsce: historyczne centrum Gdyni

FABUŁA: W latach trzydziestych ubiegłego wieku na terenie Gdyni działało wielu agentów wywiadu. Zbierali informacje i przekazywali je do centrali. Niestety jeden z agentów polskiego wywiadu zaginął. W jego rzeczach w hotelowym pokoju odnaleziono jedynie zaszyfrowaną wiadomość. Jaka tajemnica kryje się w pozostawionej wiadomości, dlaczego agent zaginął? Na te pytania znajdą odpowiedź nowi zwerbowani agenci – uczestnicy gry.

PLASTYKA: Dzieci w sposób naturalny, radośnie i spontanicznie podchodzą do procesu tworzenia. Czerpią przyjemność z samego doświadczania faktury, barw, zapachów - doskonale się przy tym bawiąc. W naszej pracowni wykorzystamy różnorodne media artystyczne, również tworzywa pochodzenia naturalnego i materiały recyclingowe. Dzieci poznają rozmaite technik i plastyczne, nauczą się jak je łączyć w celu uzyskania ciekawychefektów. Sięgniemy również po eksperymenty twórcze i elementy Land artu. Inspirują nas dzieła wielkich mistrzów i rzeczy całkiem zwyczajne - nauczymy się dostrzegać sztukę we wszystkim, co nas otacza. Zajęcia prowadzi Agata Półtorak

WOKAL : zajęcia złożone będą z kilku części. Pierwsza  z nich zawiera ćwiczenia ogólnorozwojowe usprawniające aparat wykonawczy, dykcję i oddech w formie  zabaw gdzie dzieci stają się również nauczycielami. Druga część to emisja głosu zawierająca rozmaite ćwiczenia udoskonalające technikę śpiewania. Ostatnią częścią jest interpretacja piosenki gdzie dzieci uczą się największych przebojów filmów Disneya i nie tylko oraz wcielają się w rolę swoich ulubionych bajkowych postaci

➡ Jak się zapisać?
1. Napisać zgłoszenie na adres info@kompasedukacyjny.pl lub  wypełnić formularz poniżej
2. Po potwierdzeniu przez nas wolnych miejsc można wpłacać zaliczkę na konto: ING BANK ŚLĄSKI 62105017641000009215665135

RUSZASZ Z NAMI? DAJ NAM ZNAĆ!!

Imię i nazwisko (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Adres email

Wybierz turnus
I TURNUS 26.06 – 30.06II TURNUS 03.07 – 07.07III TURNUS 10.07 – 14.07IV TURNUS 17.07 – 21.07V TURNUS 24.07 – 28.07